søndag den 18. marts 2012

Jeans challenge day 5

Hej med jer,

(English below)

Så det 5. og sidste outfit eksisterer desværre ikke i virkeligheden. Eller det ville det have gjort, hvis ikke jeg var ret sur på Dorothy Perkins i øjeblikket. Nu har jeg TO gange modtaget en jakke der lige så snart jeg iførte mig den, gik op i alle syningerne. "Du har da købt den aaaalt for lille!" Næh, det har jeg faktisk ikke. Og selvom jeg havde så burde den da kunne klare at man tog den på uden at syningerne gik op. Hvad gør de ellers når folk prøver at finde deres størrelse i butikkerne? Nåh, men kvaliteten er én ting, en anden ting er at de bare ikke svarer på mine mails! Jeg har to gange på de sidste 3 uger forsøgt at kontakte dem gennem deres hjemmeside for at arrangere noget tilbagebetaling af retur-porto, som man vel næppe skal betale når varen ikke er i orden. Men der er bare stilhed! Virkelig dårlig kundeservice, det hader jeg simpelthen!

Nåh, men tilbage til udfordringen, som altså ville have inkluderet en top fra DP, hvis jeg ikke boycottede dem indtil de gav mig en fair kundeservice behandling ;-) Jeg ville gerne vise jer et outfit med jeans til aftenbrug, men det må i så få uden mig i.

Hi guys, 


So the 5th and last jeans outfit does not exist in reality. It would have, if I was not really annoyed with Dorothy Perkins at the moment. I have twice now received a jacket that, as soon as I put it on, came undone at the seams. "You have bought it way to small!" No, I actually didn't. But even if I had, it should be able to survive that, otherwise I can't see how they expect people in the stores to find their size. Well, the quality is one thing, the other thing is that they are NOT answering my emails! I have tried to contact them through their website twice in the last 3 weeks to arrange re-imbursement for the return postage which I do not want to pay when the item is not ok. But they are not responding at all! Really poor customer service. I hate poor costumer service!

Well, enough rambling, back to the challenge, which would have featured me in a top from DP, had I not chosen to boycott them until they at least reply to my mails. I really wanted to give you an outfit with jeans for evening/going out. You will get it, but with out me wearing it. 


 Blush top with embellished neckline - Dorothy Perkins


 Nille slim jeans - Zizzi

 Blush sequin Mary Janes - Pedro García
  Yellow laser cut clutch - ASOS


Når man vælger jeans til aftenbrug, synes jeg godt man må gå all out med glitter og glimmer ;-) Man kunne også have valgt en top der var mere enkel og puttet en masse lækre smykker til. Et par lækre sko er et must og jeg har valgt mine fine nude/blush Pedro García mary janes. De er meget smukke, men ikke helt så nemme at gå i, så det bliver en taxi-aften ;-) Og så ville jeg vælge en spændende clutch, som kunne give en kontrast til det nude. Jeg undgår helst at mit look bliver for "prinsesse" og det ville blive lidt for sødt, hvis man valgte en nude clutch til også. Og så er jeg vildt fascineret af neon pt!

When chosing jeans for evening, you are allowed to go all out with glitz and glam ;-) You could have chosen a more simple top and styled it with a lot of great jewellry. A pair of fab shoes is a must and I have chosen my nude/blush Pedro García stilletto Mary Janes. They are so beautiful, but somewhat painful to wear, so this is going to be a taxi night ;-) I would choose an interesting clutch as a contrast to the nude/blush. I usually avoid my look being to princessy and I think it would get a little too sweet if you chose a nude clutch as well. And then I am so fascinated by all things neon at the moment!

Dette var enden på jeans udfordringen, selvom der er MANGE flere gode kombinationer man kan lave med jeans. Jeans er bare sådan et alsidigt beklædningsstykke. Næste uge, er vi tilbage til det "sædvanlige", men hvis der er andre tøjstykker du gerne vil se mig fokusere lidt ekstra på, så læg en kommentar og så er jeg klar på at tage udfordringen op :-)

So this was the end of the jeans challenge, even though there are LOTS of great combinations left. Jeans are such a versatile garment. Next week we are back to "normal", but if there are other items you would like me to pay special attention to, please leave a comment and I am ready take up the challenge :-)

-Karina

4 kommentarer:

  1. Øv, det er så surt, når sådan noget sker! Og når servicen så ikke er i orden hellere... Ej men altså!
    Jeg har det lidt på samme måde med mit seneste Carmakoma-køb. Syningen gik efter 12 timer og jeg kan ikke lade være med at tænke, at tøjet vel også er lavet til andet end stillestående modelbilleder eller hvad?

    www.piece-of-my-mind.blogspot.com

    SvarSlet
  2. sizes with Dp are challenging. I just received their parcel after waiting for 3 weeks. the sizes were not quite right. Thought, I phone to get the return number and the sales assistant was very kind.

    I love this pink top tough!!

    Love, Ylenia from *Longuette*

    SvarSlet
  3. Ylenia: Yes, I think I will phone them as well. I thought it would be best by email, because I wanted to mail them a picture of the damage before I returned, but as they are not getting back to me, I guess I will have to try another way.

    Malene: Tøjet burde jo holde til at man i det mindste prøvede det på. Og jeg stod faktisk helt stille da jeg prøvede den jakke, som faktisk er den størrelse jeg ville have. Men syningerne er så dårligt lavet at bare man trækker lidt i jakken, så flyver de op. Og så ved man jo bare at den ikke kan holde til noget som helst. Men der er jo ikke andet for end at kræve sin ret ;-)

    SvarSlet
  4. Hej Karina.
    Jeg har haft samme problem med Dorothy Perkins, så jeg ringede til dem. Først der svarede de og beklagede at de ikke have svaret på mails. Jeg fik mine penge igen..
    Men det er super dårlig kundeservice, hvilket er ærgeligt, når de laver nogle fine ting til gode priser..

    Ha' en god aften..

    M.v.h

    Stine
    www.bigfashionideas.blogspot.com

    SvarSlet