lørdag den 11. august 2012

OOTD - Copenhagen Fashion Week 1 - Polkadots

Hej med jer,

(English below)

Her er dagens fra i torsdags da Rikke og jeg var på CIFF. De er skudt under Bispeeng Buen på efter messen.

Hvad tager man på til en modemesse? En bloggers største dilemma! Man skal selvfølgelig være på forkant og moderigtig og vise sine styling evner så man bedst repræsenterer sin blog's stil når der nu skal netværkes ;-) Så jeg måtte jo vælge et outfit der fanger feminin rock chick bedst muligt. Det synes jeg faktisk lykkedes ret godt (hvis jeg selv skal sige det ;-)). Jeg valgte desuden at udfordre mig selv lidt og gå med en gennemsigtig top, så man kunne se min BH, for ligesom at understrege min statement: jeg er plus size: og hvad så!? Og så har jeg jo virkelig noget med prikker i øjeblikket ;-)

Below is an OOTD from Thursday, where Rikke and I was at the CIFF fashion fair. They are shot after the Fair in another part of town. 

What to wear to a fashion fair? Probably one of a blogger's biggest dilemmas! You of course need to be trendy and fashionable, show off you styling skills and represent the style and feeling of your blog now that there is networking opportunities :-) So I had to choose an outfit that captures feminin rock chick best. I got it just right (if I do say so myself ;-)). In addition I chose to challenge myself a bit and wear a sheer top with only a bra underneath. This was to as much to stress the statement: I am plus size and so what?! And I really have a thing for polkadots at the moment ;-)

 Sheer polkadot shirt - HM+ // Jersey pencil skirt - Carmakoma // Thights - Evans // Suede platforms - Head over Heels for Dorothy Perkins // Pink bag - My mom // Necklace - Lindex // Rings - HM, Gina Tricot and Glitter





 Pink lips and side ballerina bun

 Pink braided paper bag - My mom // Pink ring (a la "Artsy" by YSL) - Glitter // Silver ring - Gina Tricot // Black ring - HM

Necklace - Lindex // Rings - HM and Gina Tricot 

CIFF var helt fantastisk! Udover en god snak med Carmakoma, som altid er så søde og imødekommende, så mødte vi også et par andre søde mennesker som laver fedt tøj til plus size. Plus size markedet er meget lille i Danmark pt, eller markedet er faktisk stort, men ikke mange har grebet chancen for at udfylde hullet, dog det ser ud til at der er ved at ske ting og sager og forhåbentlig kan jeg som plus size blogger være med til at synliggøre et behov. Og jeg er altid åben for at blive kontaktet af folk i industrien, der kunne være interesserede i at høre en forbrugers mening.

CIFF was amazing! Besides a good chat with Carmakoma, who are always so nice and interested, we also met a couple of other nice people who makes cool clothes for plus size. The plus size market in Denmark is currently very small, or the market is big, but few has grapped the opportunity to cater for it, but it looks like there might be some things under way. Hopefully I, as a plus size blogger, can help make this need more visible. And I am always happy to be contacted by people in the industry that are interested in hearing a consumer's point of view. 

-Karina 


6 kommentarer:

  1. Rocking the polka dot look!!! Very pretty, indeed. Have you seen anywhere a polka dot plus-size jumper? I really really want one but cannot find any. Maybe Danish fashion has an answer to my dreams? xox

    SvarSlet
  2. Wow et lækkert look til dig. Elsker prikker. Og hvor er det fedt at du er "modig" nok til en transparent bluse med kun bh under, for det ser mega sejt ud - noget jeg ikke helt er modig nok til:-)
    frkforsom

    SvarSlet
  3. Thanks, Tini. I am afraid I have not seen a polkadot jumper anywhere, but I will let you know if I do :-)

    Tak frk. Forsom :-) Synes faktisk ikke det var så slemt da jeg først var hoppet ud i det.

    SvarSlet
  4. Syntes det er sejt at du gør det Karina, You go girl :))

    Ja kunne forstille mig det kræver sin kvinde (især som plus size) at gå til fasihon week :)

    SvarSlet
  5. OHHH this is brilliant! You are gorgeous babe im adding you to my blogroll right now! xx

    SvarSlet